01 March 2009

Sambungan cerita tentang diriku....

Salam,

Nak sambung cerita tentang diriku. Dulu saya pernah bekerja sebagai seorang wartawan, kalau ada yg ingat majalah UMMI. Saya jadi wartawan kat situlah. Masa kerja kat situlah saya banyak belajar menulis. Waktu mula-mula jadi wartawan, kalau satu muka surat artikel yg dihantar kepada editor tu, suku je yg betul. Yg lain semua kena potong. Ada juga kadang-kadang artikel yg saya tulis kena buang dalam tong sampah. Sedih tu memang sedih tapi dari situ saya banyak belajar untuk terus memperbaiki cara penulisan saya. Saya memang minat menulis cuma sebelum tu tidak pernah berpeluang. Maklumlah, lepas sekolah terus sambung belajar, dalam bidang sains pulak tu. Masa sekolah saya ada gak buat penulisan. tapi lebih tertumpu kepada penulisan puisi. Banyak Puisi yg dah saya buat tapi bila dah berpindah randah, semua koleksi dah tak tahu kemana. Sayang juga sekali fikir.

Sekarang selepas buku "KEPADAMU PUTERA PUTERIKU" insyaALlah buku kedua saya akan menyusul. Tapi kali ini buku saya akan diterbitkan oleh PTS. Tajuk Buku tu...... TUNGGGGUUUUUUUUUU. Biarlah rahsia........ Nanti saya akan bagi tahu bila semua proses dah selesai ok..

Buku KEPADAMU PUTERA PUTERIKU, alhamdulillah mendapat sambutan yg menggalakkan setakat ni. Saya sebenarnya amat mengharapkan buku itu dapat dimiliki oleh seramai mungkin remaja di luar sana. Saya sedih melihat kehidupan remaja sekarang. Kehidupan mereka terlalu jauh dari cara kehidupan muslim yg sebenar. walaupun bukan semua tapi gejala tidak baik tu sedang menular dan sukar untuk dibendung lagi. Inilah salah satu usaha yg termampu saya sebagai seorang ibu mampu lakukan. Jika ada remaja yg membaca tulisan ini carilah buku itu untuk menjadi teman hidupmu dan jika yg membaca tulisan ini adalh ibubapa, belilah buku ini sebagai hadiah kepada anak-anak anda.

Saya akan terus menulis selagi ada idea yg mampu saya curahkan untuk dikongsi bersama sesiapa saja yg sudi. Saya bukan seorang yg terlalu bijak untuk menulis cuma saya ada sedikit kesedaran untuk menyampaikan selain mengharapkan ilmu itu dapat berpanjangan setelah saya tiada di dunia ini lagi.. Semoga ia dapat membantu saya di sana nanti...

Ok la, kita jumpa di lain masa pula. Jika ada kelapangan, saya akan terus menulis, insyaALlah...

Wassalam.

No comments: