17 March 2009

Balik Kampung!!!

Salam,

Macam mana dengan cuti sekolah? bagaimana agenda anda sekeluaga? Saya setakat ni cuma sempat balik kampung kat kota bharu je.. Sebelum sampai kb sempat gak singgah rumah mak mertua kat kuala lipis. Tak tahu la kot2 lepas ni ada agenda lain pula.

Biasalah bila balik kampung macam2 kerja yang hendak diselesaikan. Nak buat itu dan ini sampai tak terasa masa brlalu.Rasa sekejap je masa.

kat kb ni hujan sejak saya balik hari tu lagi. Pelik gak sebab biasanya musim ni dah tidak ada hujan. kalau ada pun sekejap2 je. Ini dari malam sampai pagi. sejuk je rasa.

Mungkin dunia dah nyanyok ada orang kata. Kalau di difikir-fikir ada betulnya gak. maklum la dunia ni dah terlalu tua sekarang, mungkin sudah berada di hujung nyawa dah.Jadi apa yang saya belajar adalah, buatlah persediaan untuk akhirat secepatnya sebelum semuanya di ambil Allah dan kita sudah tiada kesempatan lagi.

Semua orang sibuk dengan kemewahan dunia. Nak jadi jutawan... Bagaimana dengan apa yang akan kita bawa untuk berhadapan dengan Allah nanti. Semua itu tak salah selagi ianya halal cuma jangan terlalu leka hingga kita terlupa akan kebahagiaan abadi kita nanti disana.

Jangan sampai kita jadi jutawan di dunia tapi menjadi orang yang bangkrup di akhirat! Wanauzubillah.

Ok.Itu sajalah untuk kali ini... Belum sarapan lagi ni.. Ops dah, tapi baru ambil buah2an... jangan lupa jaga kesihatan untuk kualiti hidup yang baik supaya dapat melakukan amal ibadah dan mencari rezeki yang halal. jumpa lagi. wassalam.

1 comment:

YBredha said...

Salam ceria sihat, kaya, bahagia,

Beramal mencari bekalan utk hari tua dan tentunya kehidupan akhiran kekal abadi
Gunakan formula 1 akal, 6 rukun iman dan 5 rukun Islam.
http://www.ybredha.blogspot.com/